onsdag 10 oktober 2012

Icing Swirl Hat

Här stickas det.. faktiskt. Och en hel del också, men inget blir liksom färdigt. Så i lördags vevade jag ihop denna mössan, för att känna att nåt blir färdigt. Det är ett mönster från samlingen Whimsical Little Knits av Ysolda Teague. Jag har gjort den i Malabrigo Chunky. Love, love, love Malabrigo säger jag bara..
Jag vet egentligen inte varför jag gjorde denna mössan, hade visserligen ett garn hemma som passade. Men basker är ju inte min modell alls. Eftersom jag har så kort hår och jag gillar när det kommer fram lite hår i ansiktet eller under mössan, så ser jag ju helt muppig ut i denna. Men jag bjuder på en bild med den på mig ändå..

Beskrivning: Basker med hålmönster
Garn: Malabrigo Chunky
Färg: 4 Saphire Green 
Stickor: nr 6 mm
Mönster: Icing Swirl Hat av Ysolda Teague
Övrigt: Älskar både Malabrigo och den gröna färgen. Men vad hjälper det, när detta inte alls är en modell för mig.


1 kommentar:

  1. Helmysig mössa! Jag är på G att sticka nått nytt till huvudknoppen. Det här var ett tips!

    SvaraRadera